Міністерство освіти і науки України
Державний вищий навчальний заклад
«Нововолинський електромеханічний коледж»
Циклова комісія машинобудівних
дисциплін
Електромеханічне відділення
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач з навчально -
виробничої практики
________________А.С. Кінах
“___”_____________2021 року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Слюсарна
практика»
підготовки молодшого спеціаліста
галузь
знань 13 «Механічна інженерія»
спеціальність 131 «Прикладна механіка»
спеціалізація «Технічне обслуговування і
ремонт устаткування підприємств машинобудування»
Освітньо-кваліфікаційний
рівень «молодший спеціаліст»
Нововолинськ
2021 рік
Робоча
програма
«Верстатна практика» для
студентів
(назва навчальної дисципліни)
спеціалізації «Технічне обслуговування і ремонт устаткування підприємств
машинобудування»
напряму підготовки «Машинобудування та матеріалообробка»
Розробники: Кінах Андрій
Сергійович, викладач першої категорії, майстер виробничого навчання;
Герасімюк Сергій
Миколайович - майстер виробничого навчання.
Робочу
програму розглянуто на засіданні циклової комісії машинобудівних дисциплін
Протокол
№1 від “
30 ” серпня 2021 року № 1
Голова циклової
комісії _________________ С.І.Зуб
(підпис)
(прізвище та ініціали)
“
1. Опис навчальної дисципліни
Найменування
показників |
Галузь знань, напрям
підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень |
Характеристика
навчальної дисципліни |
Кількість кредитів – 3 |
Галузь знань: 13«Механічна
інженерія» |
Нормативна |
Напрям підготовки 131«Прикладна механіка» |
Рік підготовки: 2-й |
|
Модулів – 1 |
Спеціалізація: «Технічне
обслуговування і ремонт устаткування підприємств машинобудування» |
Семестр: |
Змістових модулів – 2 |
IV-й, |
|
- |
|
|
Загальна кількість годин – 108 |
Лекції: |
|
20 год. |
||
Годин для денної форми навчання: аудиторних – 60 самостійної роботи студента – 48 |
Освітньо-кваліфікаційний
рівень: молодший спеціаліст |
Практичні: |
40 год. |
||
Лабораторні: |
||
|
||
Самостійна робота: |
||
48 год. |
||
Вид контролю: |
||
IV семестр - залік |
||
|
Примітка. - співвідношення кількості годин аудиторних
занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
- для денної форми навчання – 1,25.
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: Опанування
та засвоєння фундаментальних знань про види ручної обробки металів та
сплавів, області застосування, способів обробки
матеріалів, застосовуваних в машинобудівних пристроях, видах
інструментів та пристроїв, що використовують при обробках, перспективи розвитку
цих інструментів, які є необхідною базою
для подальшого застосування при роботі.
Завдання: Формування та розвиток у студентів наукових знань та
умінь, необхідних і достатніх для розуміння явищ і процесів, що відбуваються при
ручній обробці матеріалів; оволодіння уміннями та навиками при проведенні
слюсарно – механічних робіт та використовувати отримані навики в подальшій професійній діяльності.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент
повинен:
Знати:
1.
види
інструменту, що використовується при розмітці;
2.
види
розмітки;
3.
види напилків
їх будову і призначення;
4.
будову
свердлильного верстату;
5.
призначення і
види свердл та інструменту для нарізання різьби;
6.
технологічні
основи слюсарних операцій;
7.
правила
техніки безпеки при виконанні робіт.
Вміти:
1.
користуватись
вимірювальним інструментом;
2. виконувати слюсарні операції;
3.
підбирати
обладнання і інструменти;
4.
проводити
розмітку, рубку, різку металу;
5.
вміти
заточувати ріжучий інструмент: рисувалки, свердла;
6.
виготовляти
деталі згідно креслень;
7.
оброблювати
деталі на верстатах токарної і фрезерної груп.
Сформовані компетенції:
Вміти використовувати
набуті знання у професійній діяльності.
3.
Структура навчальної
дисципліни
Семестр |
Кількість годин (денна форма навчання) |
||||
Всього |
У тому числі |
||||
лекції |
семінари, практичні |
Лабораторні роботи |
Самостійна робота |
||
IV |
108 |
20 |
40 |
|
48 |
4. Тематичний план
№ з/п |
Назва теми, заняття |
Кількість годин |
Навчально-методична література |
Засоби діагностики |
||||||
лек. |
с,п |
лаб. |
с.р.с. |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
5.ПФ.С.01.ПП.О.01.01 «Слюсарна практика» |
||||||||||
1. |
Тема 1.1. Вступне заняття.
Техніка безпеки. Ознайомлення
з програмою практики та навчанням в майстернях. Органiзацiя робочого мiсця. Правила
технiки безпеки, причини травматизму на виробництвi, протипожежнi
мiроприемства. |
2 4(6) |
|
|
|
Інструкція
по Т.Б. |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
2. |
Тема 1.2. Вимірювальні
інструменти. Призначення і суть вимірювання.
Контрольно – вимірювальний інструмент. Навчитись користуватись простими
вимірювальними інструментами. Практичні роботи: Отримання
навиків роботи з інструментом. Вимірювання лінійних і діаметральних розмірів. |
1(7) |
5(12) |
|
6(6) |
|
Опитування
за контрольними запитаннями, тестування. |
|||
3. |
Тема 1.3. Розмітка
металу. Розмічання його призначення і
суть. Види розмітки. Практичні роботи: Виконання
розміточних робіт різних видів. Отримання навиків роботи з інструментом. |
1(13) |
5(18) |
|
9(15) |
Л1
стор 3-4 |
Опитування
за контрольними запитаннями, тестування |
|||
|
Тема 1.4. Рубання і
різання металу. Призначення і застосування
операцій. Інструменти і приспосіблення, що приміняються при рубці, різання
металу, вимоги до них. Практичні роботи: Організація
робочого місця і проведення рубки і різання тонколистового металу. |
1(19) |
5(24) |
|
9(24) |
Л1
стор 22-35, 48-64 Плакати. |
Опитування
за контрольними запитаннями, тестування |
|||
5. |
Тема 1.5. Випрямлення і
гнуття металу. Призначення
і застосування операцій. Інструменти і приспосіблення, що приміняються при
гнутті і правці металу. Практичні роботи: Організація
робочого місця, проведення правки металу. |
1(25) |
5(30) |
|
6(30) |
Л1
стор 35-48 |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
6. |
Тема 1.6. Обпилювання
металу. Призначення
і застосування обпилювання. Види інструментів і їх будова. Призначення
надфілів. Вибір напилків в залежності від площини оброблюваної поверхні.
Організація робочого місця. Припуски на обпилювання металу. Чорнове і чистове
обпилювання. Якість, продуктивність праці при обпилюванні металу. Способи і
методи перевірки точності і шорсткості поверхонь. Брак і міри його
попередєження при виконанні робіт. Практичні роботи: Обпилювання
плоских і криволінійних поверхонь з приміненням приспосіблень. |
1(31) |
5(36) |
|
12(42) |
Л1
стор 64-92 Плакати. |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
7. |
Тема 1.7. Свердління,
зенкерування, розгортання отворів. Свердлильні верстати, ручні і
електричні дрелі. Будова вертикально – свердлильного верстату. Інструмент, що
приміняється при обробці внутрішніх
циліндричних поверхонь. Брак при свердлінні і міри його попередження. Типи
зенкерів і розгорток. Точність при свердлінні, зенкеруванні і розгортанні Практичні роботи: Свердління
наскрізних і глухих отворів. Розсвердлювання отворів. Обробка
циліндричних отворів зенкером і розгорткою. |
1(37) |
5(42) |
|
12(54) |
Л1
стор 92-123 Стенди. |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
8. |
Тема 1.8. Нарізання різьби. Види різьб. Будова і
призначення інструменту для нарізання різьби, вимоги до нього. Практичні роботи: Нарізання зовнішньої і
внутрішньої різьби. Розсвердлювання отворів. |
1(43) |
5(48) |
|
12(66) |
Л1
стор 123-140 |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
9. |
Тема 1.9. Клепання, шабрування і
притирання металу. Призначення клепання,
притирання і шабрування металу. Види швів. Притирочні пасти і матеріали.
Контроль якості поверхонь. Практичні роботи: Виконання заклепкового з’єднання
з примінепнням заклепок з потаємною і напівкруглою головкою. Розклепування
пустотілих заклепок. |
1(49) |
5(54) |
|
6(72) |
Л1
стор 184-192, 140-156, 171-184 |
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
10. |
Комплексні слюсарні роботи.Читання
креслення, виготовлення нескладних деталей з використанням раніше вивчених
операцій. Залік з слюсарної практики |
6(60) |
|
|
|
|
Опитування
за контрольними запитаннями |
|||
Опитування
за контрольними запитаннями або тестування |
||||||||||
Всього по предмету |
20 |
40 |
|
48 |
|
|
||||
5. Самостійна робота
№ |
Назва теми |
Короткий зміст |
Навчально-методична
література |
Засоби
діагностики |
Кількість годин |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Тема 1.2. Вимірювальні інструменти |
Питання для самоконтролю: 1. Види вимірювальних
інструментів; 2. Будова та призначення
штангенциркуля; 3. Види
інструментів для вимірювання різьб. |
[2], Р 19 §93÷94 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
2 |
Тема 1.3. Розмітка металу |
Питання для
самоконтролю: 1. Види та призначення розмітки
металів; 2. Інструменти
для розмітки, кути загострення інструментів. |
[2], Р 4 §11÷16 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
3 |
Тема 1.4. Рубання і різання металу |
Питання для самоконтролю: 1. Види інструментів для рубки та вимоги до нього; 2. Розрізання
металу по прямих та кривих лініях; 3. Відрізання
профільного матеріалу. |
[2], Р 5 §17÷21 [2], Р 8 §30÷36 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
4 |
Тема 1.5. Виправляння і гнуття металу |
Питання для самоконтролю: 1. Прийоми виконання операцій; 2. Гнуття матеріалу у холодному стані. |
[2], Р 6 §22÷25 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
5 |
Тема 1.6. Обпилювання металу |
Питання для самоконтролю: 1. Класифікація
напилків за насічками та по чистоті поверхні, що обробляється; 2. Види та
призначення надфілів; 3. Підбір
лещат згідно росту. |
[2], Р 9 §37÷42 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
6 |
Тема 1.7. Свердління, зенкерування, зенкування,
розвертання |
Питання для самоконтролю: 1. Види, будова та призначення
свердл; 2. Види,
будова та призначення зенкерів; 3. Види,
будова та призначення розгорток; 4. Види,
будова та призначення мітчиків та плашок; 5. Види різьб,
крок різьби, кути при вершині метричних, дюймових та трубних різьб. |
[2], Р 10 §43÷51 [2], Р 11 §52÷55 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
7 |
Тема 1.8. Нарізання різьби |
Питання для самоконтролю: 1. Види,
будова та призначення мітчиків та плашок; 2. Види різьб, крок різьби, кути
при вершині метричних, дюймових та трубних різьб. |
[2], Р 12 §56÷64 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
8 |
Тема 1.9. Клепання, шабрування та притирання |
Питання для самоконтролю: 1. Види заклепкових швів; 2. Види інструментів для шабрування
та його будова; 3. Притирочні пасти та порошки,
їх різновиди та застосування. |
[2], Р 13 §65÷71 [2], Р 4 §16÷17 |
Опитування за контроль-ними
запитаннями, тестування |
6 |
Всього |
|
|
|
48 |
6. Рекомендована література
|
Основна |
1. |
В.С.Старичков.
Практикум по слюсарним работам. Москва, Высшая школа, 1972г. – рос. |
2. |
Н.И.Макиенко. Общий
курс слюсарного дела. Москва, Высшая школа, 2003г. |
|
Додаткова |
3. |
П.А.Золотарьов. Учебная производственная практика. Москва , Высшая
школа,1990г |
4. |
Д.Д Бондарев. Практикум
по металообработке. Москва, Просвещение,1972г. |
5. |
Н.А.Нефедов.
Практическое обучение в машиностроительних технікумах. Москва, Высшая
школа,1985г. |
6. |
Методичне забезпечення |
|
Конспект лекцій з
дисципліни «Слюсарна практика» (для студентів спеціальності «Технічне
обслуговування і ремонт устаткування підприємств машинобудування»)/ Укл.: Герасимюк С.М., Кінах А.С. –
Нововолинськ: НЕМК, 2015. |
7. |
Методичні рекомендації по проведенню практичних занять з дисципліни «
Слюсарна практика» (для студентів спеціальності «Технічне
обслуговування і ремонт устаткування підприємств машинобудування»)/ Укл.: Герасимюк С.М., Кінах А.С. –
Нововолинськ: НЕМК, 2015. |
8. |
Методичні вказівки з організації та проведення самостійної роботи
студентами спеціальності «Технічне обслуговування і ремонт устаткування
підприємств машинобудування» з
дисципліни «Слюсарна практика»)/ Укл.: Герасимюк С.М., Кінах А.С. –
Нововолинськ: НЕМК, 2015. |
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар