Міністерство освіти і науки України
Державний
вищий навчальний заклад
“
Нововолинський електромеханічний коледж ”
Затверджено:
Директор коледжу
________ О.В.Танасієнко
"____"_________________2021 р.
ПРОГРАМА ВЕРСТАТНОЇ ПРАКТИКИ
зі спеціальності 131 "Прикладна
механіка"
спеціалізації "Технічне обслуговування та ремонт
устаткування підприємств машинобудування”
галузі знань 13 "Механічна інженерія"
РОЗРОБНИКИ ПРОГРАМИ:
В.Л. Мацюк – завідувач навчальними
майстернями
С.М.Герасімюк –
майстер виробничого навчання
та машинобудівних дисциплін
Протокол № ___
Голова циклової
комісії _________________ С.І.Зуб
«____» ________ 2021 року
Орієнтовний
тематичний план
№
п/п
|
Назва розділу і теми
|
Практичні заняття
|
Самостійна робота
|
Всього
|
1
|
Вступне заняття. Техніка безпеки
|
6
|
-
|
6
|
2
|
Робота на заточувальних верстатах
|
6
|
4
|
10
|
3
|
Обробка деталей на верстатах токарної групи
|
6
|
3
|
9
|
4
|
Обробка торцевих поверхонь і відрізання
|
6
|
3
|
9
|
5
|
Обробка зовнішніх циліндричних поверхонь
|
6
|
6
|
12
|
6
|
Обробка внутрішніх циліндричних поверхонь
|
6
|
6
|
12
|
7
|
Обробка зовнішніх і внутрішніх конічних поверхонь
|
3
|
6
|
9
|
8
|
Обробка фасонних поверхонь
|
3
|
4
|
7
|
9
|
Нарізання різьби
|
12
|
6
|
18
|
10
|
Комплексна токарна робота
|
12
|
-
|
12
|
11
|
Обробка деталей на верстатах фрезерної групи
|
18
|
6
|
24
|
12
|
Обробка деталей на верстатах стругальної групи
|
6
|
6
|
12
|
13
|
Обробка деталей на верстатах шліфувальної групи
|
6
|
6
|
12
|
14
|
Обробка деталей на верстатах з програмним
управлінням
|
12
|
4
|
16
|
15
|
Комплексна робота
|
6
|
-
|
6
|
16
|
Залік з верстатної
практики
|
6
|
-
|
6
|
Всього :
|
120
|
60
|
180
|
ЗМІСТ ПРАКТИКИ
ТЕМА 2.1
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: знання правил ТБ,
виробничої санітарії, протипожежних заходів.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. види і
причини травматизму при виконанні механічних робіт. Заходів по попередженню
травматизму при роботі на верстатах. Правила поводження з електрообладнанням.
Обгороджування обертових валів, шестерень, шківів, маховиків.
Причини виникнення пожежі. Основні засоби
боротьби з пожежею. Правила поведінки при виникненні пожежі і її тушінні.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: вивчити правила ТБ при
виконанні механічних робіт, навчити правил поведінки при виникненні пожеж.
ОБЛАДНАННЯ: робочі місця в механічних
майстернях.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила ТБ;
- види і
причини травматизму при виконанні механічних робіт;
-
заходи по попередженню травматизму.
ТЕМА 2.2
РОБОТА НА ЗАТОЧУВАЛЬНИХ ВЕРСТАТАХ.
ФОРМУВАННЯ
УМІНЬ: проводити заточування різального інструменту.
ЗМІСТ
НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і кваліфікація заточувального інструменту.
Будова верстату і інструменту. Правила роботи на універсально-заточувальних
верстатах. Заточування ріжучого інструменту: різних різців, свердл, фрез,
зенкерів. Безпека роботи на заточувальних верстатах.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити працювати на
заточувальних верстатах.
ОБЛАДНАННЯ: універсально- заточувальний
верстат.
ІНСТРУМЕНТИ: ріжучий інструмент: різці,
фрези, свердла, зенкери.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Заточування на
універсально- заточувальному верстаті різного ріжучого інструменту.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- будову і
принцип роботи універсально- заточувального верстата;
- правила
заточування різного інструмента;
-
безпеку праці на заточувальних верстатах.
ВМІТИ:
-
заточувати різні різці;
-
заточувати свердла, зенкери, фрези.
ТЕМА 2.3
ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ТОКАРНОЇ ГРУПИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ. Знайомство з
універсальним токарним верстатом і інструментом.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення
токарних верстатів і їх використання. Найменування основних збірних одиниць і
механізмів токарних верстатів. Основні види токарних робіт. Ріжучий,
вимірювальний інструмент і пристрої, що застосовуються.
Прийоми чистки верстата, підготовка його
до чергової роботи. Встановлення і кріплення заготовок, оброблюваних деталей і
різців.
Пуск і зупинка верстата, пересування
супорта. Методи контролю якості деталі.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: дати основні поняття про
роботу на металорізальних верстатах, використання ріжучого і вимірювального
інструменту.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: металорізальні
верстати, механічні дільниці навчальних майстерень.
ІНСТРУМЕНТИ ІМАТЕРІАЛИ: ріжучий і
вимірювальний інструмент, заготовки.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Підготовка
токарного верстата, інструмента і заготовок для роботи. Вправи запуску і
зупинки верстата, поперечного переміщення верхніх салазок супорта вручну.
Поздовжнє переміщення супорта вздовж направляючих станин вручну. Автоматичне управління
поздовжньою і поперечною подачею. Прибирання і змащування верстата.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- призначення
токарних верстатів;
-
будова токарного верстата.
ВМІТИ:
-
проводити запуск, зупинку, вмикання і вимикання приладу
руху і привода подачі;
-
закріпляти заготовку на верстаті;
-
встановлювати ріжучий інструмент і здійснювати його
пересування;
-
контролювати розмір оброблюваного виробу;
-
правильно організовувати робоче місце.
ТЕМА 2.4
ОБРОБКА ТОРЦЕВИХ ПОВЕРХОНЬ І ВІДРІЗАННЯ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на
токарному верстаті, виконання операцій торцевого обточування і відрізання.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: заточування
підрізних і відрізних різців. Встановлення різців для торцевого обточування і
відрізання.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ:
токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, патрон трьохкулачковий,
шаблон для контролю геометричних розмірів.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці прохідні,
різці підрізні і відрізні, штангенциркуль, емульсія, креслення.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Заточування
підрізних і відрізних різців. Встановлення різців для торцевого точіння і
відрізання. Підрізання торців деталей різного діаметру. Точіння канавок.
Відрізання заготовок для подальшого виготовлення деталей.
В
результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення заготовок і ріжучого
інструмента;
- визначення режимів різання;
-
правила ТБ при точінні.
ВМІТИ:
-
керувати верстатом, користуватись інструментом і
пристроями;
-
встановлювати інструменти і виконувати чорнове і
чистове обточування і обрізання;
-
виготовляти деталі, охоплюючи перераховані раніше
роботи;
-
заточувати інструмент;
-
перевіряти якість виконаних робіт.
ТЕМА 2.5
ОБРОБКА ЗОВНІШНІХ ЦИЛІНДРИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.
ФОРМУВАННЯ
УМІНЬ: обробка деталей на токарному верстаті, виконання операції „обточування
циліндричних поверхонь”.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: підготовка
токарного верстата до роботи. Методи встановлення і перевірки заготовок.
Заточування і встановлення різців і свердл. Чорнове обточування гладких і
ступіньчастих циліндричних деталей закріплених в патроні. Чистове обточування.
Порядок вимірювання. Види браку і методи його попередження. ТБ при обточуванні.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити прийомів
обточування циліндричних поверхонь.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ:
токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, інструментальні стилажі.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: чорнові і чистові
прохідні різці, штангенциркуль, шаблон, калібр-скоба, емульсія.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: заточування і
встановлення прохідних різців. Зацентрування заготовок. Вимірювання оброблених
деталей штангенциркулем, скобами і шаблонами.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення деталі і ріжучого
інструменту;
- визначення режимів різання;
-
правила ТБ на токарному верстаті.
ВМІТИ:
-
встановлювати заготовку;
-
виготовляти деталі, що охоплюють перераховані раніше
роботи;
-
перевіряти якість виконаних робіт.
ТЕМА 2.6
ОБРОБКА ВНУТРІШНІХ ЦИЛІНДРИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.
ФОРМУВАННЯ
УМІНЬ: обробка деталей на токарних верстатах, свердління наскрізних і глухих
отворів різного діаметра і глибини.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: свердління і
розсвердлювання наскрізних і глухих отворів різного діаметра і довжини.
Розточування внутрішніх канавок. Контроль розміру. Правила ТБ при розточуванні
циліндричних отворів.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку
циліндричних отворів.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ:
токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, свердлильний патрон, стелаж
для деталей.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: набір свердл,
розточні різці, штангенциркуль, калібр-пробка, емульсія, машинне масло.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: заточування і
встановлення свердл і розточних різців. Розточування циліндричних і наскрізних
і глухих отворів, вимірювання глибини і діаметра отвора.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення заготовок і ріжучого
інструмента;
- визначення режимів різання;
-
правила ТБ при роботі на верстаті.
ВМІТИ:
-
керувати верстатом, користуючись інструментом і
пристроями;
-
встановлювати заготовку, проводити обробку циліндричних
отворів;
-
заточувати ріжучий інструмент;
-
перевіряти якість виконаних робіт.
ТЕМА 2.7
ОБРОБКА ЗОВНІШНІХ І ВНУТРІШНІХ КОНІЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на
токарному верстаті, обробка конічних поверхонь, контроль оброблених поверхонь.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження
верстата і обробка конічних поверхонь методом повороту верхніх полозок супорта
і за допомогою широкого різця. Обробка поверхонь даними методами. Перевірка
конусних поверхонь шаблонами, калібрами і кутомірами. Правила ТБ при обробці
конічних поверхонь.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку
конічних поверхонь.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ:
токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці, шаблони,
калібри, машинне масло.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Налагодження
верстата для обробки конічних поверхонь методом повороту верхніх полозок
супорта і широким різцем. Чорнове і чистове обточування, обточування конічних
поверхонь.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- розрахунок кута повороту верхніх полозок
супорта;
- правила встановлення заготовки і ріжучого
інструмента;
- визначення режимів різання;
-
правила ТБ при роботі на верстаті.
ВМІТИ:
-
керувати верстатом, користуючись інструментами і
пристроями;
-
встановлювати заготовку проводити обробку конічних
поверхонь;
-
встановлювати широкий різець по шаблону;
-
заточувати ріжучий інструмент;
-
перевіряти якість виконаної роботи.
ТЕМА 2.8.
ОБРОБКА ФАСОННИХ ПОВЕРХОНЬ.
ФОРМУВАННЯ
УМІНЬ: обробка фасонних деталей на токарному верстаті, контроль оброблених
поверхонь.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження
верстата для обробки фасонних поверхонь, методом повороту верхніх полозок
супорта і за допомогою широкого різця. Обробка поверхонь даними методами.
Перевірка фасонних поверхонь шаблонами, калібрами. Правила ТБ при обробці
фасонних поверхонь.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку
фасонних поверхонь.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ:
токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей,
копіювальний пристрій, конусна лінійка.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці фасонні,
шаблони, машинне масло.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Налагодження
верстата для обробки фасонних поверхонь методом повороту верхніх полозок
супорта і широким різцем, і методом двох подач. Чорнове і чистове обточування,
обточування фасонних поверхонь.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- методи налагодження верстату для обробки
фасонних поверхонь;
- правила встановлення заготовки і ріжучого
інструмента;
- визначення режимів різання;
-
правила ТБ при роботі на верстаті.
ВМІТИ:
-
керувати верстатом, користуючись інструментами і
пристроями;
-
встановлювати заготовку проводити обробку фасонних
поверхонь;
-
встановлювати широкий різець по шаблону;
-
заточувати ріжучий інструмент;
-
перевіряти якість виконаної роботи.
ТЕМА 2.9
НАРІЗАННЯ РІЗЬБИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка на токарному
верстаті, нарізання зовнішньої і внутрішньої різьби.
ЗМІСТ
НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження верстата для нарізання різьби. Нарізання
різьби різного профілю з вільним виходом різця. Нарізання різьби плашками.
Нарізання різьби мітчиками в наскрізних глухих отворах. Вимірювання
штангенциркулем, різьбоміром, калібрами і шаблонами. ТБ при нарізанні різьби.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити
нарізання різьби.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-
гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці, мітчики,
плашки, штангенциркулі, калібри, шаблони, емульсія, машинне масло.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: нарізання різьби
плашками і мітчиками. Вимірювання різьби.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення заготовок і інструмента;
- визначення режимів різання;
- правила ТБ при нарізанні різьби на
верстаті.
ВМІТИ:
-
визначати діаметри валів і отворів під різьбу;
-
керувати верстатами, користуватись інструментом і
пристроями;
-
нарізати різьбу;
-
перевіряти якість виконаних робіт.
ТЕМА 2.10.КОМПЛЕКСНА
ТОКАРНА РОБОТА
Послідовність виконання
комплексної токарної роботи, читання креслень і ескізів деталей. Методика і
виконання етапів токарних робіт.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: Виготовлення деталей які
включають в себе всі раніше вивчені токарні операції із застосуванням
пристроїв.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: Виготовлення
виробів середньої складності згідно креслень і технологічних карт, наприклад:
1.
болти
2.
вісі
3.
втулки
4.
пальці
5.
муфти
6.
згони
7.
шківи
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення заготовок і інструмента;
- визначення режимів різання;
- правила ТБ при роботі на верстаті.
ВМІТИ:
-
читати робочі креслення;
-
керувати верстатами, користуватись інструментом і
пристроями;
-
нарізати різьбу;
-
перевіряти якість виконаних робіт;
-
виготовляти задані деталі;
-
контролювати розміри і якість виготовлених деталей;
-
визначати помилки і брак токарної роботи.
ТЕМА 2.11.
ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ФРЕЗЕРНОЇ ГРУПИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: виконувати фрезерування
плоских поверхонь, пазів ,уступів, канавок, фасонних поверхонь.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і
застосування інформації фрезерування. Класифікація фрезерних верстатів. Основні
вузли і деталі фрезерного верстата. Види фрезерних робіт. Верстатні пристрої та
інструменти, що використовуються при фрезеруванні. Способи встановлення і
закріплення заготовок і інструмента. Контроль якості обробки. Правила догляду
за верстатом, ТБ.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати фрезерним
верстатом і проводити фрезерні роботи.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: фрезерний верстат,
інструментальна шафа, стелаж для деталей, набір ключів.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: набір різних типів
фрез, штангенциркуль, емульсія.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Фрезерування
площин, канавок, уступів.
В результаті
вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- будову і призначення фрезерного верстата;
- прийоми робіт на верстаті при виконанні
фрезерування:
-
ТБ при виконанні фрезерних робіт.
ВМІТИ:
-
встановлювати і кріпити фрези і деталі:
-
проводити запуск і зупинку верстата:
-
проводити поздовжнє і поперечне фрезерування:
-
перевірити якість виконаної роботи.
ТЕМА 2.12.
ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАТАХ СТРУГАЛЬНОЇ ГРУПИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: управління стругальним
верстатом.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і
застосування інформації стругання. Класифікація стругальних верстатів. Основні
збірні одиниці стругального верстата. Контроль якості обробки. ТБ при виконанні
стругальних робіт.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати
стругальним верстатом і проводити стругання площин.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: стругальний
верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.
ІНСТРУМЕНТИ І ПРИСТРОЇ: стругальні різці,
штангенциркуль.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: стругання площин.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- будова і призначення стругального верстата;
- прийоми роботи на верстаті при виконанні
стругальних робіт;
- правила ТБ при роботі на стругальних
верстатах;
-
перевірити якість робіт.
ТЕМА 2.13.
ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ШЛІФУВАЛЬНОЇ ГРУПИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: керування шліфувальним
верстатом, шліфування зовнішніх, внутрішніх поверхонь.
ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і
примінення операції шліфування. Класифікація шліфувальних верстатів. Основні
збірні одиниці плоско- шліфувальних верстатів. Інструменти і пристрої, що
використовуються для шліфування. Методи встановлення і кріплення оброблюваних
деталей та інструмента. Контроль якості обробки. ТБ при виконанні шліфувальних
робіт.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати
шліфувальним верстатом і проводити шліфування площин.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: шліфувальний
верстат, еталони шорсткості, мікроміри, штангенциркулі, машинне масло,
охолоджувальна рідина.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Шліфування площин.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- будова і призначення шліфувального верстата
- прийоми роботи на верстаті при виконанні
шліфувальних робіт;
- призначення і властивості охолоджувальної
рідини:
-
правила ТБ при роботі на шліфувальних верстатах.
ВМІТИ:
-
керувати верстатом, користуватись інструментом і
пристроями:
-
перевіряти якість виконаних робіт.
ТЕМА 2. 14. ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ З ПРОГРАМНИМ КЕРУВАННЯМ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: встановлювати,
закріпляти і знімати деталі після обробки.
ЗМІСТ
НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: ознайомлення з будовою верстатів з програмним
керуванням, його основними вузлами і пристроями керування. Класифікація систем
ЧКП металорізальних верстатів. Ознайомлення з роботою вузлів верстата в ручному
і автоматичному режимі. Обробка деталей по програмі на налагоджених верстатах з
програмним керуванням. Ознайомлення з налагодженням верстата на обробку нової
деталі.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: ознайомити з будовою і
принципом роботи верстатів з ЧПК.
ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: верстати з ЧПК.
ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: затискні
пристрої, ріжучі інструменти, інструментальні блоки.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Обробка деталей по
програмі на налагодженому верстаті з програмним керуванням.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- будову, основні вузли і пристрої керування;
- інструкції по експлуатації верстатом;
-
налагодження верстата на обробку нової деталі.
ВМІТИ:
-
керувати механічною швидкістю і подачею;
-
встановлювати і закріпляти затискні пристрої;
-
встановлювати програмо носії;
-
проводити контроль якості обробки контрольно-
вимірювальними приладами і інструментами.
ТЕМА 2.15.КОМПЛЕКСНА
РОБОТА
Послідовність виконання робіт на
металорізальних верстатах, читання креслень і ескізів деталей. Методика і
виконання етапів механічної роботи.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: Виготовлення деталей які
включають в себе всі раніше вивчені механічні операції із застосуванням
пристроїв.
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: Виготовлення
виробів середньої складності згідно креслень і технологічних карт, що включають
в себе всі механічні операції по обробці.
В результаті вивчення теми студент повинен
ЗНАТИ:
- правила встановлення заготовок і інструмента;
- визначення режимів різання;
- правила ТБ при роботі на верстатах;
- обладнання, інструменти,
приспосіблення, їх налагодження для виконання механічних робіт середньої
складності на верстатах різних груп.
ВМІТИ:
-
читати робочі креслення;
-
керувати верстатами, користуватись інструментом і
пристроями;
-
нарізати різьбу;
-
перевіряти якість виконаних робіт;
-
виготовляти задані деталі;
-
контролювати розміри і якість виготовлених деталей;
-
визначати помилки і брак механічної обробки.
ТЕМА 2.16.
ЗАЛІК З ВЕРСТАТНОЇ ПРАКТИКИ.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: оволодіння навичками
комплексних робіт на токарних, фрезерних, шліфувальних верстатах.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: закріпити прийоми і
навички роботи на токарних, фрезерних і шліфувальних верстатах
ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Практична робота
для виготовлення деталей, що включає токарні, фрезерні і стругальні роботи.
В результаті засвоєння програмного
матеріалу студент повинен
ЗНАТИ:
- основні елементи і принципи роботи верстатів;
- призначення і правила користування ріжучого
інструмента:
- організацію робочого місця:
- правила охорони праці і ТБ.
ВМІТИ:
-
підготувати верстат, робоче місце, інструмент і заготовки
до роботи;
-
проводити заточення ріжучого інструменту:
-
проводити токарну, фрезерну, стругальну обробку, читати
прості креслення.
-
На підставі поточних оцінок і за результатами
виконання комплексного завдання по механічній практиці виставляється оцінка.
Л І Т Е Р А Т У Р А
1.Н.А.Нефедов „Практическое обучение в машиностроительних
техникумах”, Москва, „Высшая школа”,1985г.
2.П.М.Денежний і ДР. «Токарное
дело» , Москва, «Высшая школа», 1990г.
3.П.А.Золотарьов «Учебная
производственная практика» , Москва ,»Висшая школа»,1990г
4.Ф.А.Барбашов «Фрезерное дело»,
Москва «Висшая школа» , 1975г.
5.Д.Д Бондарев «Практикум по
металообработке» , Москва, «Просвещение»,1972г.
Немає коментарів:
Дописати коментар