Вападаюче меню

Програма верстатної практики

Міністерство освіти і науки  України
Державний вищий навчальний заклад
“ Нововолинський електромеханічний коледж ”


                                                                Затверджено:
                                                            Директор коледжу 
                                                                 ________ О.В.Танасієнко
                                                                                              "____"_________________2021 р.



ПРОГРАМА ВЕРСТАТНОЇ ПРАКТИКИ
 підготовки молодшого спеціаліста

зі спеціальності 131 "Прикладна механіка"
спеціалізації  "Технічне обслуговування та ремонт устаткування підприємств машинобудування”
галузі знань  13 "Механічна інженерія"
    
                                                     Нововолинськ

РОЗРОБНИКИ  ПРОГРАМИ:
В.Л. Мацюк – завідувач навчальними  майстернями
С.М.Герасімюк – майстер виробничого навчання                                

 Програму розглянуто на засіданні циклової комісії загально-технічних
 та машинобудівних   дисциплін
Протокол № ___
  від «__»________ 2021 року

Голова циклової комісії _________________ С.І.Зуб                                                                 
«____» ________ 2021 року

   
                                   Орієнтовний тематичний план
                                    
п/п
  Назва розділу і теми
Практичні заняття
Самостійна робота
Всього
 1
Вступне заняття. Техніка безпеки
6
-
6
 2
Робота на заточувальних верстатах
6
4
10
 3
Обробка деталей на верстатах токарної групи
6
3
9
 4
Обробка торцевих поверхонь і відрізання
6
3
9
 5
Обробка зовнішніх циліндричних поверхонь
6
6
12
 6
Обробка внутрішніх циліндричних поверхонь
6
6
12
 7
Обробка зовнішніх і внутрішніх конічних поверхонь
3
6
9
 8
Обробка фасонних поверхонь
3
4
7
 9
Нарізання різьби
12
6
18
 10
Комплексна токарна робота
12
-
12
 11
Обробка деталей на верстатах фрезерної групи
18
6
24
 12
Обробка деталей на верстатах стругальної групи
6
6
12
 13
Обробка деталей на верстатах шліфувальної групи
6
6
12
 14
Обробка деталей на верстатах з програмним управлінням
12
4
16
 15
Комплексна робота
6
-
6
 16
Залік з  верстатної практики
6
-
6
        
         Всього :
120
60
180

  
ЗМІСТ ПРАКТИКИ

ТЕМА 2.1 ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: знання правил ТБ, виробничої санітарії, протипожежних заходів.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. види і причини травматизму при виконанні механічних робіт. Заходів по попередженню травматизму при роботі на верстатах. Правила поводження з електрообладнанням. Обгороджування обертових валів, шестерень, шківів, маховиків.
     Причини виникнення пожежі. Основні засоби боротьби з пожежею. Правила поведінки при виникненні пожежі і її тушінні.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: вивчити правила ТБ при виконанні механічних робіт, навчити правил поведінки при виникненні пожеж.

     ОБЛАДНАННЯ: робочі місця в механічних майстернях.
     В результаті вивчення теми студент повинен

 ЗНАТИ:
- правила ТБ;
- види і причини травматизму при виконанні механічних робіт;
-          заходи по попередженню травматизму.

ТЕМА 2.2 РОБОТА НА ЗАТОЧУВАЛЬНИХ ВЕРСТАТАХ.

ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: проводити заточування різального інструменту.

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і кваліфікація заточувального інструменту. Будова верстату і інструменту. Правила роботи на універсально-заточувальних верстатах. Заточування ріжучого інструменту: різних різців, свердл, фрез, зенкерів. Безпека роботи на заточувальних верстатах.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити працювати на заточувальних верстатах.

     ОБЛАДНАННЯ: універсально- заточувальний верстат.

     ІНСТРУМЕНТИ: ріжучий інструмент: різці, фрези, свердла, зенкери.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Заточування на універсально- заточувальному верстаті різного ріжучого інструменту.

     В результаті вивчення теми студент повинен

 ЗНАТИ:
- будову і принцип роботи універсально- заточувального верстата;
- правила заточування різного інструмента;
-          безпеку праці на заточувальних верстатах.

ВМІТИ:
-          заточувати різні різці;
-          заточувати свердла, зенкери, фрези.
                     

ТЕМА 2.3 ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ТОКАРНОЇ ГРУПИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ. Знайомство з універсальним токарним верстатом і інструментом.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення токарних верстатів і їх використання. Найменування основних збірних одиниць і механізмів токарних верстатів. Основні види токарних робіт. Ріжучий, вимірювальний інструмент і пристрої, що застосовуються.
     Прийоми чистки верстата, підготовка його до чергової роботи. Встановлення і кріплення заготовок, оброблюваних деталей і різців.
     Пуск і зупинка верстата, пересування супорта. Методи контролю якості деталі.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: дати основні поняття про роботу на металорізальних верстатах, використання ріжучого і вимірювального інструменту.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: металорізальні верстати, механічні дільниці навчальних майстерень.

     ІНСТРУМЕНТИ ІМАТЕРІАЛИ: ріжучий і вимірювальний інструмент, заготовки.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Підготовка токарного верстата, інструмента і заготовок для роботи. Вправи запуску і зупинки верстата, поперечного переміщення верхніх салазок супорта вручну. Поздовжнє переміщення супорта вздовж направляючих станин вручну. Автоматичне управління поздовжньою і поперечною подачею. Прибирання і змащування верстата.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
- призначення токарних верстатів;
-          будова токарного верстата.

ВМІТИ:
-          проводити запуск, зупинку, вмикання і вимикання приладу руху і привода подачі;
-          закріпляти заготовку на верстаті;
-          встановлювати ріжучий інструмент і здійснювати його пересування;
-          контролювати розмір оброблюваного виробу;
-          правильно організовувати робоче місце.


ТЕМА 2.4 ОБРОБКА ТОРЦЕВИХ ПОВЕРХОНЬ І ВІДРІЗАННЯ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на токарному верстаті, виконання операцій торцевого обточування і відрізання.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: заточування підрізних і відрізних різців. Встановлення різців для торцевого обточування і відрізання.

      ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, патрон трьохкулачковий, шаблон для контролю геометричних розмірів.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці прохідні, різці підрізні і відрізні, штангенциркуль, емульсія, креслення.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Заточування підрізних і відрізних різців. Встановлення різців для торцевого точіння і відрізання. Підрізання торців деталей різного діаметру. Точіння канавок. Відрізання заготовок для подальшого виготовлення деталей.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення заготовок і ріжучого інструмента;
-  визначення режимів різання;
-          правила ТБ при точінні.

      ВМІТИ:
-          керувати верстатом, користуватись інструментом і пристроями;
-          встановлювати інструменти і виконувати чорнове і чистове обточування і обрізання;
-          виготовляти деталі, охоплюючи перераховані раніше роботи;
-          заточувати інструмент;
-          перевіряти якість виконаних робіт.

                           
ТЕМА 2.5 ОБРОБКА ЗОВНІШНІХ ЦИЛІНДРИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.

ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на токарному верстаті, виконання операції „обточування циліндричних поверхонь”.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: підготовка токарного верстата до роботи. Методи встановлення і перевірки заготовок. Заточування і встановлення різців і свердл. Чорнове обточування гладких і ступіньчастих циліндричних деталей закріплених в патроні. Чистове обточування. Порядок вимірювання. Види браку і методи його попередження. ТБ при обточуванні.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити прийомів обточування циліндричних поверхонь.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, інструментальні стилажі.
     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: чорнові і чистові прохідні різці, штангенциркуль, шаблон, калібр-скоба, емульсія.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: заточування і встановлення прохідних різців. Зацентрування заготовок. Вимірювання оброблених деталей штангенциркулем, скобами і шаблонами.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення деталі і ріжучого інструменту;
-  визначення режимів різання;
-          правила ТБ на токарному верстаті.

ВМІТИ:
-          встановлювати заготовку;
-          виготовляти деталі, що охоплюють перераховані раніше роботи;
-          перевіряти якість виконаних робіт.

ТЕМА 2.6 ОБРОБКА ВНУТРІШНІХ ЦИЛІНДРИЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.

ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на токарних верстатах, свердління наскрізних і глухих отворів різного діаметра і глибини.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: свердління і розсвердлювання наскрізних і глухих отворів різного діаметра і довжини. Розточування внутрішніх канавок. Контроль розміру. Правила ТБ при розточуванні циліндричних отворів.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку циліндричних отворів.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, свердлильний патрон, стелаж для деталей.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: набір свердл, розточні різці, штангенциркуль, калібр-пробка, емульсія, машинне масло.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: заточування і встановлення свердл і розточних різців. Розточування циліндричних і наскрізних і глухих отворів, вимірювання глибини і діаметра отвора.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення заготовок і ріжучого інструмента;
-  визначення режимів різання;
-          правила ТБ при роботі на верстаті.

ВМІТИ:
-          керувати верстатом, користуючись інструментом і пристроями;
-          встановлювати заготовку, проводити обробку циліндричних отворів;
-          заточувати ріжучий інструмент;
-          перевіряти якість виконаних робіт.


ТЕМА 2.7 ОБРОБКА ЗОВНІШНІХ І ВНУТРІШНІХ КОНІЧНИХ ПОВЕРХОНЬ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка деталей на токарному верстаті, обробка конічних поверхонь, контроль оброблених поверхонь.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження верстата і обробка конічних поверхонь методом повороту верхніх полозок супорта і за допомогою широкого різця. Обробка поверхонь даними методами. Перевірка конусних поверхонь шаблонами, калібрами і кутомірами. Правила ТБ при обробці конічних поверхонь.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку конічних поверхонь.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці, шаблони, калібри, машинне масло.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Налагодження верстата для обробки конічних поверхонь методом повороту верхніх полозок супорта і широким різцем. Чорнове і чистове обточування, обточування конічних поверхонь.

     В результаті вивчення теми студент повинен

 ЗНАТИ:
-  розрахунок кута повороту верхніх полозок супорта;
-  правила встановлення заготовки і ріжучого інструмента;
-  визначення режимів різання;
-          правила ТБ при роботі на верстаті.

ВМІТИ:
-          керувати верстатом, користуючись інструментами і пристроями;
-          встановлювати заготовку проводити обробку конічних поверхонь;
-          встановлювати широкий різець по шаблону;
-          заточувати ріжучий інструмент;
-          перевіряти якість виконаної роботи.


ТЕМА 2.8. ОБРОБКА ФАСОННИХ ПОВЕРХОНЬ.

ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка фасонних деталей на токарному верстаті, контроль оброблених поверхонь.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження верстата для обробки фасонних поверхонь, методом повороту верхніх полозок супорта і за допомогою широкого різця. Обробка поверхонь даними методами. Перевірка фасонних поверхонь шаблонами, калібрами. Правила ТБ при обробці фасонних поверхонь.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити обробку фасонних поверхонь.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно-гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей, копіювальний пристрій, конусна лінійка.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці фасонні, шаблони,  машинне масло.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Налагодження верстата для обробки фасонних поверхонь методом повороту верхніх полозок супорта і широким різцем, і методом двох подач. Чорнове і чистове обточування, обточування фасонних поверхонь.

     В результаті вивчення теми студент повинен

 ЗНАТИ:
-  методи налагодження верстату для обробки фасонних поверхонь;
-  правила встановлення заготовки і ріжучого інструмента;
-  визначення режимів різання;
-          правила ТБ при роботі на верстаті.

ВМІТИ:
-          керувати верстатом, користуючись інструментами і пристроями;
-          встановлювати заготовку проводити обробку фасонних поверхонь;
-          встановлювати широкий різець по шаблону;
-          заточувати ріжучий інструмент;
-          перевіряти якість виконаної роботи.

ТЕМА 2.9 НАРІЗАННЯ РІЗЬБИ.

      ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: обробка на токарному верстаті, нарізання зовнішньої і внутрішньої різьби.

ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: налагодження верстата для нарізання різьби. Нарізання різьби різного профілю з вільним виходом різця. Нарізання різьби плашками. Нарізання різьби мітчиками в наскрізних глухих отворах. Вимірювання штангенциркулем, різьбоміром, калібрами і шаблонами. ТБ при нарізанні різьби.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити проводити нарізання різьби.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: токарно- гвинторізний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: різці, мітчики, плашки, штангенциркулі, калібри, шаблони, емульсія, машинне масло.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: нарізання різьби плашками і мітчиками. Вимірювання різьби.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення заготовок і інструмента;
-  визначення режимів різання;
           - правила ТБ при нарізанні різьби на верстаті.

ВМІТИ:
-          визначати діаметри валів і отворів під різьбу;
-          керувати верстатами, користуватись інструментом і пристроями;
-          нарізати різьбу;
-          перевіряти якість виконаних робіт.



ТЕМА 2.10.КОМПЛЕКСНА ТОКАРНА РОБОТА

Послідовність виконання комплексної токарної роботи, читання креслень і ескізів деталей. Методика і виконання етапів токарних робіт.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: Виготовлення деталей які включають в себе всі раніше вивчені токарні операції із застосуванням пристроїв.
  
     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: Виготовлення виробів середньої складності згідно креслень і технологічних карт, наприклад:
1.      болти
2.      вісі
3.      втулки
4.      пальці
5.      муфти
6.      згони
7.      шківи

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення заготовок і інструмента;
-  визначення режимів різання;
           - правила ТБ при роботі на верстаті.

ВМІТИ:
-          читати робочі креслення;
-          керувати верстатами, користуватись інструментом і пристроями;
-          нарізати різьбу;
-          перевіряти якість виконаних робіт;
-          виготовляти задані деталі;
-          контролювати розміри і якість виготовлених деталей;
-          визначати помилки і брак токарної роботи.



ТЕМА 2.11. ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ФРЕЗЕРНОЇ ГРУПИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: виконувати фрезерування плоских поверхонь, пазів ,уступів, канавок, фасонних поверхонь.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і застосування інформації фрезерування. Класифікація фрезерних верстатів. Основні вузли і деталі фрезерного верстата. Види фрезерних робіт. Верстатні пристрої та інструменти, що використовуються при фрезеруванні. Способи встановлення і закріплення заготовок і інструмента. Контроль якості обробки. Правила догляду за верстатом, ТБ.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати фрезерним верстатом і проводити фрезерні роботи.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: фрезерний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей, набір ключів.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: набір різних типів фрез, штангенциркуль, емульсія.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Фрезерування площин, канавок, уступів.

В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  будову і призначення фрезерного верстата;
-  прийоми робіт на верстаті при виконанні фрезерування:
-          ТБ при виконанні фрезерних робіт.

ВМІТИ:
-          встановлювати і кріпити фрези і деталі:
-          проводити запуск і зупинку верстата:
-          проводити поздовжнє і поперечне фрезерування:
-          перевірити якість виконаної роботи.
ТЕМА 2.12. ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАТАХ СТРУГАЛЬНОЇ ГРУПИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: управління стругальним верстатом.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і застосування інформації стругання. Класифікація стругальних верстатів. Основні збірні одиниці стругального верстата. Контроль якості обробки. ТБ при виконанні стругальних робіт.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати стругальним верстатом і проводити стругання площин.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: стругальний верстат, інструментальна шафа, стелаж для деталей.

     ІНСТРУМЕНТИ І ПРИСТРОЇ: стругальні різці, штангенциркуль.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: стругання площин.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  будова і призначення стругального верстата;
-  прийоми роботи на верстаті при виконанні стругальних робіт;
-  правила ТБ при роботі на стругальних верстатах;
-          перевірити якість робіт.


ТЕМА 2.13. ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ ШЛІФУВАЛЬНОЇ ГРУПИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: керування шліфувальним верстатом, шліфування зовнішніх, внутрішніх поверхонь.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: призначення і примінення операції шліфування. Класифікація шліфувальних верстатів. Основні збірні одиниці плоско- шліфувальних верстатів. Інструменти і пристрої, що використовуються для шліфування. Методи встановлення і кріплення оброблюваних деталей та інструмента. Контроль якості обробки. ТБ при виконанні шліфувальних робіт.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: навчити керувати шліфувальним верстатом і проводити шліфування площин.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: шліфувальний верстат, еталони шорсткості, мікроміри, штангенциркулі, машинне масло, охолоджувальна рідина.

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Шліфування площин.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  будова і призначення шліфувального верстата
-  прийоми роботи на верстаті при виконанні шліфувальних робіт;
-  призначення і властивості охолоджувальної рідини:
-          правила ТБ при роботі на шліфувальних верстатах.

     ВМІТИ:
-          керувати верстатом, користуватись інструментом і пристроями:
-          перевіряти якість виконаних робіт.


ТЕМА 2. 14.  ОБРОБКА ДЕТАЛЕЙ НА ВЕРСТАТАХ З ПРОГРАМНИМ КЕРУВАННЯМ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: встановлювати, закріпляти і знімати деталі після обробки.

     ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ: ознайомлення з будовою верстатів з програмним керуванням, його основними вузлами і пристроями керування. Класифікація систем ЧКП металорізальних верстатів. Ознайомлення з роботою вузлів верстата в ручному і автоматичному режимі. Обробка деталей по програмі на налагоджених верстатах з програмним керуванням. Ознайомлення з налагодженням верстата на обробку нової деталі.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: ознайомити з будовою і принципом роботи верстатів з ЧПК.

     ОБЛАДНАННЯ І ПРИСТРОЇ: верстати з ЧПК.

     ІНСТРУМЕНТИ І МАТЕРІАЛИ: затискні пристрої, ріжучі інструменти, інструментальні блоки.
     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Обробка деталей по програмі на налагодженому верстаті з програмним керуванням.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  будову, основні вузли і пристрої керування;
-  інструкції по експлуатації верстатом;
-          налагодження верстата на обробку нової деталі.

     ВМІТИ:
-          керувати механічною швидкістю і подачею;
-          встановлювати і закріпляти затискні пристрої;
-          встановлювати програмо носії;
-          проводити контроль якості обробки контрольно- вимірювальними приладами і інструментами.


ТЕМА 2.15.КОМПЛЕКСНА РОБОТА

Послідовність виконання робіт на металорізальних верстатах, читання креслень і ескізів деталей. Методика і виконання етапів механічної роботи.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: Виготовлення деталей які включають в себе всі раніше вивчені механічні операції із застосуванням пристроїв.
  
     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ: Виготовлення виробів середньої складності згідно креслень і технологічних карт, що включають в себе всі механічні операції по обробці.

     В результаті вивчення теми студент повинен

ЗНАТИ:
-  правила встановлення заготовок і інструмента;
-  визначення режимів різання;
           - правила ТБ при роботі на верстатах;
           - обладнання, інструменти, приспосіблення, їх налагодження для виконання механічних робіт середньої складності на верстатах різних груп.

ВМІТИ:
-          читати робочі креслення;
-          керувати верстатами, користуватись інструментом і пристроями;
-          нарізати різьбу;
-          перевіряти якість виконаних робіт;
-          виготовляти задані деталі;
-          контролювати розміри і якість виготовлених деталей;
-          визначати помилки і брак механічної обробки.


ТЕМА 2.16. ЗАЛІК З ВЕРСТАТНОЇ ПРАКТИКИ.

     ФОРМУВАННЯ УМІНЬ: оволодіння навичками комплексних робіт на токарних, фрезерних, шліфувальних верстатах.

     НАВЧАЛЬНА МЕТА: закріпити прийоми і навички роботи на токарних, фрезерних і шліфувальних верстатах

     ОРІЄНТОВНІ ВИДИ РОБІТ. Практична робота для виготовлення деталей, що включає токарні, фрезерні і стругальні роботи.

     В результаті засвоєння програмного матеріалу студент повинен

ЗНАТИ:
-  основні елементи і принципи роботи верстатів;
-  призначення і правила користування ріжучого інструмента:
-  організацію робочого місця:
-  правила охорони праці і ТБ.

     ВМІТИ:
-          підготувати верстат, робоче місце, інструмент і заготовки до роботи;
-          проводити заточення ріжучого інструменту:
-          проводити токарну, фрезерну, стругальну обробку, читати прості креслення.
-           
На підставі поточних оцінок і за результатами виконання комплексного завдання по механічній практиці виставляється оцінка.                
     
                                                   Л І Т Е Р А Т У Р А
1.Н.А.Нефедов  „Практическое обучение в машиностроительних техникумах”, Москва, „Высшая школа”,1985г.
2.П.М.Денежний і ДР. «Токарное дело» , Москва, «Высшая школа», 1990г.
3.П.А.Золотарьов «Учебная производственная практика» , Москва ,»Висшая школа»,1990г
4.Ф.А.Барбашов «Фрезерное дело», Москва «Висшая школа» , 1975г.
5.Д.Д Бондарев «Практикум по металообработке» , Москва, «Просвещение»,1972г.


Немає коментарів:

Дописати коментар